Lewis Hamilton överraskar och McLaren tar bästa tid på första träning

Det intressanta här är ju att McLaren har utrustat sin bil med en temporär lösning på diffusern, under tiden som de utvecklar en ny i fabriken. Så går Hamilton och slår till med bästa tid under första träning. Tillfällighet? Bara träning och de andra testade andra inställningar? Här blir det spännande att följa vidare träningar. Tider;

1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:37.334 + 22
2. Button Brawn GP-Mercedes (B) 1:37.450 + 0.116 18
3. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) 1:37.566 + 0.232 19
4. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:37.672 + 0.338 23
5. Webber Red Bull-Renault (B) 1:37.752 + 0.418 20
6. Trulli Toyota (B) 1:37.764 + 0.430 19
7. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:37.860 + 0.526 24
8. Glock Toyota (B) 1:37.894 + 0.560 21
9. Alonso Renault (B) 1:38.089 + 0.755 19
10. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:38.195 + 0.861 24
11. Raikkonen Ferrari (B) 1:38.223 + 0.889 23
12. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:38.274 + 0.940 20
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:38.307 + 0.973 26
14. Sutil Force India-Mercedes (B) 1:38.319 + 0.985 18
15. Massa Ferrari (B) 1:38.418 + 1.084 20
16. Heidfeld BMW Sauber (B) 1:38.456 + 1.122 21
17. Fisichella Force India-Mercedes (B) 1:38.460 + 1.126 19
18. Kubica BMW Sauber (B) 1:38.463 + 1.129 18
19. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:38.730 + 1.396 25
20. Piquet Renault (B) 1:38.825 + 1.491 20

7 comments

Leave Comment
  1. Rotiz

    Svårt att säga, Kovalainen på fjärde plats och såvitt jag vet har inte inte de uppgraderingarna på bilen (enligt planetf1). Jag ställer mig lite tveksam till att de fått upp farten så pass helt plötsligt.

  2. Sebastian

    Det som imponerar mest är Redbull som ligger högt med båda sina bilar. De har varken dubbeldiffusor eller KERS (visst stämmer det sista?). Bilen verkar gå väldigt bra.

    Ferrari utan KERS i Kina, katastrof! De har problem och det beror inte på Kimi Räikönnen. Ska det bli spännande så tror jag vi behöver lite DNF på BrawnGP mitt i säsongen… känns inte troligt.

    Hade en skum dröm. Hamilton dök upp i Kina med en öppen Le Mans Series-bil och körde utan säkerhetsbälte så han kunde resa sig upp för att se bättre runt kurvorna. Vi får väl se hur det ser ut i Q1… 🙂

  3. Erik R

    Det verkar som att Bridgestones däcksval kommer att vara huvudperson i Shanghai. Ser ut att kunna bli lite väl farsartat med däck som håller max 4-5 varv. En Safety Car skulle vid rätt/fel tillfälle skulle kunna göra det hela mycket slumpartat.

    Jag gillar att Bridgestone och FIA har valt att ha större skillnad på däcken i år, eftersom det ger mer dynamik och spänning i loppen. Men det här verkar lite väl extremt.

  4. Kenneth

    “En Safety Car skulle vid rätt/fel tillfälle skulle kunna göra det hela mycket slumpartat.”

    Brawn kan ta det lugnt! charlie väntar med att skicka ut safety car så Brawn bilarna hinner tanka och bytt däck!!

  5. Anonymous

    Erik du har rätt… Kom ni ihåg singapore gp? Jo där vann alonSo tack vara piquet krasha och alla åkte in i depå för piqet hade för lite grepp och alonso kom inte då på qualificeringen med q3 för motorn paja där ser ni .. Brawn kann göra fel

Leave a Reply