Regn att vänta inför Tysklands G.P.

Vädret är alltid lika kul att spekulera i. Så här skriver planet-f1 om helgens väderutsikter inför Tysklands Grand Prix;

Rain is forecast for much of the German Grand Prix weekend, with the worst expected during Sunday’s race.

According to the meteorologists, the F1 drivers and teams will face showery conditions as they conclude their preparations on Thursday with an ambient temperature of 15’C expected.

And it won’t be much better on Friday with light showers forecast and a high of only 14’C. The same conditions are expected on Saturday.

Sunday’s race, though, could see the worst of the weekend’s weather as heavy rain is predicted throughout the day with a maximum temperature of 18’C.

The weather could play havoc with Bridgestone’s tyre allocation as the manufacturer has opted to bring the medium and super soft compounds to the Nurburgring.

However, Hiroshi Yasukawa, the director of Bridgestone motorsport, says they are prepared for all conditions.

“Last time we visited this circuit there was a very exciting wet weather race. The location of the Nurburgring, in the Eifel region of Germany, does often present unpredictable weather,” he said.

“The time of year should mean quite hot weather, but we have previously seen quite cool temperatures there, even in the summer.

“When we look back on Bridgestone’s history at the Nurburgring, we’ve even seen snow on a DTM race weekend in April, so we never know quite what to expect!”

Regn har vi ju förresten sett några gånger redan, i Malaysia och Kina, och det verkar passa Red Bull-bilarna finfint. Spännande att se alltså!

12 comments

Leave Comment
  1. Jocke

    Om det regnar så är ju Vettels vinstchanser gigantiska och Buttons minimala. Tror faktiskt att både Red Bull och Vettel hoppas på ett blött race eftersom deras bil fungerar uppenbarligen bättre i regn än Brawns bilar.

  2. M

    RedBull hade gjort några bra framsteg till Silverstone så dom hänger nog med i torrt väglag också, det är bra att Jenson får lite motstånd det är då det visar sig hur duktig förare han är när han blir pressad och då kanske bilen pajar också när materialet pressas hårdare och misstagen kanske blir fler också både från föraren och från depån.

    RedBull bilen har nog blivit lite snällare mot däcken men Brawn bilen är nog fortfarande snällare mot däcken än övriga fältet.

  3. Pingback: Klart för Tysklands G.P. Sista för Bourdais, Loeb in? | F1bloggen.se - Sveriges främsta F1-blogg!

Leave a Reply