Sista dagen av tester innan säsongen 2010 drar igång – Hamilton snabb innan lunch

Den sista dagen av tester innan säsongsstarten är här! Stallen verkar testa olika uppsättningar, testerna går att följa via kommentarer på autosport. Virgin verkar ha problem igen.. Så här såg det ut fram till lunchpausen;

1 Hamilton McLaren 1m20.472s
2 Massa Ferrari 1m20.539s  +0.067
3 Vettel Red Bull 1m20.667s  +0.195
4 Schumacher Mercedes 1m20.745s  +0.273
5 Barrichello Williams 1m20.925s  +0.453
6 Buemi Toro Rosso 1m22.135s  +1.663
7 Kobayashi Sauber 1m22.713s  +2.241
8 Sutil Force India 1m23.079s  +2.607
9 Kubica Renault 1m24.293s  +3.821
10 Kovalainen Lotus 1m25.251s  +4.779
11 Di Grassi Virgin 1m26.790s  +6.318

.

F1bloggen Racing League II är igång. Se till att anmäla ett stall och häng med under säsongen!

7 comments

Leave Comment
  1. Daniel

    Virgin är väldigt duktiga på att stå i garaget. Om det är så här svårt för att nytt stall som ändå är med och testar och håller sin tidsplan hur skall det då gå för USf1, Campos eller Stefan om de faktiskt dyker upp i Bahrain?

    • Lisa

      Håller med, Virgin verkar läcka hydraulvätska som ett såll. Är det ingen i depån som har litet tuggummi att sätta dit? Det är samma elände hela tiden – när de inte är upptagna med att gulla med Branson i garaget, förstås.

      http://images.gpupdate.net/large/146751.jpg

      Lotus har visserligen också haft litet tillförlitlighetsproblem men de jobbar på och verkar ha haft ett seriöst och genomtänkt testprogram, även om de är långsamma.

      Tror jag ska sätta en femma på två DNF för Virgin i Bahrain. Och de andra stollarna som inte ens satt ett hjul på banan vågar jag inte ens tänka på…

  2. Anders

    Så led vintertestandet mot sitt slut! Verkar som det kommer bli ett rejält getingbo i år, skoj!

    Virgin verkar ha små mekaniska problem mest hela tiden, är det inte bränsle som läcker så är det hydraliken som spökar…trist! Dock tycker jag ändå det är berömvärt av både Lotus och Virgin att ha producerat bilar och testat, från att inte ha haft något alls på bordet från det att de fick sina platser av FIA. Var väl väldigt många som var tveksamma till Manor där i början och Lotus fick väl sin plats sist?

    USF1 kommer nog inte rejsa i år och Campos kommer nog vara smärtsamt långsamma. Stefan GP kommer väl förmodligen inte få någon plats då de måste ha medgivande av alla team om det ska bli aktuellt. USF1 är för mig en gåta de har väl jobbat längst av alla de nya stallen?

    • Sebastian

      USF1 var FIAs “mönsterteam” när det gällde nya budgetteam. Att de har problem är nog ingen stor överraskning. De pratade mycket om skunkworksoperation, men det verkar mer ha blivit en uppvisning i förseningar, dimridåer och ineffektiv organisation (alla ritningar skulle godkännas av Ken Anderson). De luktar massivt kassaflödesproblem, så det finns säkert konkursrisk.

      • Lisa

        Problem? Konkursrisk?

        Ska vi säga som så att när de la ut sin patetiska video av en noskon being crushed (det kan man säkert lura den amerikanska publiken med, men vi som är litet mer vana vid F1 – rotfl) så förstod jag att de – för att tala med ordförande Maos ord – var bara papperstigrar.

      • Sebastian

        Fast det stämmer inte riktigt. De lär ha personal som skulle kunna leverera men ledningen har vid ett flertal tillfällen strypt utvecklingen. Mest troligt pga kassaflödesproblemen. En papperstiger är de inte, men langt ifran det mönsterteam som de pastod i början av aret (eller sa var det just det de var… :D). FIAs urvalsprocess däremot… det var en papperstiger.

        • Lisa

          Kan jag hålla med om – FIA:s urvalsprocess var nog den värsta papperstigern av alla. 🙂

          Men jag tycker nog hela USF1:s koncept var helt galet från början. Inget ont i att vilja ha med USA I F1, men att hålla på och gaffla om ett all-american team i F1 när ALL F1-byggartradition och kunskap finns här i Europa är för mig ungefär en lika fnoskig och dödfödd idé som att sätta igång med att bygga NASCAR-bilar här i Europa när allt NASCAR-kunnande finns i USA….

Leave a Reply