Krasch i Superleague Formula (påminner om Rubens/Schumi-incidenten)

Superleague-Formula-logo

Ännu en krasch, denna gång från Superleague Formula. Slutade otroligt nog med några brutna ben bara och inte mer för Chris Van Der Drift i Olympiakos-stallet. Visar hur Rubens-Schumi-incidenten kunde slutat, eller är det jag som ser Schumi i allt nu för tiden?

Video;

9 comments

Leave Comment
    • Lisa C

      jag vill nog påstå att Senna’s körning är hård medan Schumi kör korkat.

      Prost har minst en halvmeter kvar till muren, därefter glider Senna tillbaka i god tid och Prost kan ta kurvan samt ledningen utan större problem.
      Schumi prejar Rubens till det är centimetrar kvar, dessutom går han inte tillbaka förns han insett att banan visst har smalnat av och Rubens är ute och plöjer gräset? Känns som lite skillnad!
      Dessutom körde Senna och Prost om VM medan Schumi om en tionde plats.

      • Lisa C

        Det var inte jag som skrev detdär men i stort sett håller jag med. 🙂

        Tycker nog iofs att Sennas trängning också var farlig, särskilt med tanke på att bilarna på den tiden i princip bara var kolfiberskal. Plus att de har hela fältet strax bakom sig. En kollision där så kan man lätt tänka sig följderna.

        Dessutom – som jag skrev på annat ställe – så bad Senna Prost om ursäkt efteråt. Har inte sett till nån sån från MS.

  1. oskar

    Rubens/Schumi ??? Hurdå?
    Tycker snarare den påminner om Webber/Kovalainen…

    Men du har rätt om att man ser Schumi i det mesta =P Den inte allför bra (läs: värdelösa) comebacken börjar nog bli frustrerande för den stores ego.

    • Kenneth

      han ser inte frusterad ut! han vet vad han kan och vad hans bil inte kan….

      att Rosberg har mer poäng beror på mer tur än skicklighet… när allt gått emot Schumacher så har allt gått rosbergs väg…

      påkörd, tappat hjul (1-1 nu då rosberg tappat ett också), taskig depå taktik, rött ljus i depån fast fältet inte var samlat osv…

      schumacher vill ha en bil som har bra fäste fram, Mercedesen är byggd för Button som vill ha en understyrd bil! svårt att ändra grunderna på bilen efter den är byggd!

      så vänta till 2011 innan ni dömmer ut honom!

      ingen som minns Alonso när han harvade runt 2 år i en renault längst bak? och då var han i “form”!

  2. Matt

    Vad säger egentligen reglerna om den typ av körning som Schumacher och flera andra regelbundet gör? Kan inte överhuvudtaget förstå att man på en raksträcka får tvinga någon annan att byta spår när de inlett omkörningen (läs är halvvägs uppe jämsides). Tycker det är ren trängning! Ok att man får byta spår när man är hela bilen före för att förhindra omkörning men det är ju inte det de handlar om. Vad gäller? Hur tänker ni om detta?

    • Erik R

      Det är helt OK att ändra linjen lite när bilarna ligger sida vid sida, så länge man lämnar rimligt med utrymme. Det är en grundläggande taktik i både offensiv och defensiv körning att försöka stänga in motståndaren och ge denne mimimalt med utrymme.

      Vad som är rimligt med utrymme är en annan fråga och någonting som tyvärr inte anges någonstans i reglerna. Det verkar diskuteras flitigt på alla förarmöten, men när det verkligen gäller tycks de flesta förare ha glömt… I slutändan är det domarnas subjektiva bedömning som gäller.

  3. Kenneth

    men jag förstår inte varför ingen nämner Trullis nästan avrättning på Kubica i kanada 2007!

    han tar ju inte kurvan som man ska utan håller ut för att inte ge Kubica nån plats och ja vi vet ju hur det slutade!

Leave a Reply