Har Alonso skrivit på för tre år i BMW?

Det surras en del om Alonso och BMW i dagarna (allt är inte bara Lewis och Kimi). Ryktena går ut på att Alonso skrivit på för BMW från nästa säsong och så tre år framöver. Infon verkar komma från nån italiensk TV-kanal. Taskiga nyheter för Honda i så fall som helt öppet är ute och väntar på ett svar från Fernando. Kubica blir väl kvar, så det skulle vara som ersättning för Quick-Nick, som i och för sig just börjat bli lite snabb igen.. Hade inte varit ett dåligt val med 0,6-sekundersmannen Alonso i BMW. Men ett BMW helt utan en tysk förare?

Alonso själv har meddelat att han i slutet av september kommer bestämma sig vad han gör nästa år. Eventuellt kommer något under Monza.

10 comments

Leave Comment
  1. helt klart alonso före nick, och gärna alonso i honda också. vore ju kul om de kunde bygga upp något. med alonso i bmw har vi å andra sidan direkt en utmanare till de två stallen där framme. idag är ju bmw liksom det tredje stallet, men ganska ohotat på sin plats och hotar väl ingen annan direkt..

  2. Lisa

    Alonso får det jobbigt nästa år, det är väl en tre fyra olika bilar han ska köra….

    Skämt åsido är det väl klart han inte skrivit på för BMW. Och tre år! Aldrig på min fot. Tror förarna är väldigt rädda just nu för att binda upp sig någon längre tid eftersom de (och vi) inte vet ett smack om styrkeförhållandena nästa år med tanke på alla regeländringar. Se bara på Kubicas ettårsförlängning med BMW.

  3. Lisa

    Ja det är möjligt att Ferrari har option på både Alonso och Kubica så de inte vill binda upp sig för nån längre tid. Vore kul att se vad som händer om Ferrari är usla nästa säsong, de har ju haft svårt att anpassa sig till regeländringar förr (även om det då delvis var Bridgestones fel)

  4. D.B

    det borde väll inte vara några problem… FIA anpassar ju reglerna efter Ferrari.
    det är ju uppenbarligen endast för Ferrari reglerna inte gäller…

  5. Affe

    Hehe, verkar som att D.B tycker som många andra efter gårdagen, hehe…

    Alonso är inte så dum så han skriver på 3 år för BMW, dock verkar tyskarna helt klart på frammarsch denna säsongen, men man vill väl inte bli en bratwurst med tanke på att BMW verkar valt el-hybrid-spåret som nitade en mekaniker.

    Sedan verkar det ju bli nya regler även för däck, vingar, motor, hybrid-boost, osv. Detta gör så att man måste bygga en helt ny bil nu parallellt med utveckling av den gamla modellen, frågan är vem som lyckas bäst.

    Med tanke på alla stall som verkar hoppa av så kommer det bli färre och färre förare med, så vad händer med dem som va i t.ex. Super Aguri om dem nu vill tillbaka och köra, blir hårdare konkurans om platserna om dem inte utökar till 3 bilar/team.

    Men som avslutning, Alonso är nog inte så dum att han skriver på för 3 år oavsett stall, om han gör det så kan jag nog satsa på att BMW kommer upp i täten nästa år, se va han gör med Renault som inte är fullt kompetent.

  6. Wag the dog

    @D.B.

    Har du glömt att FIA 2000-talet ändrade reglerna i alla andras favör för att Ferrari dominerade för stort. Kanske rätt att göra så inte vet jag men inte har det alltid varit i Ferraris favör man ändrat.

Leave a Reply