Lotus nya utmanare fångad på bild. Från fulast till snyggast 2010?

cia snappade upp att autosport fångat Lotus nya utmanare på bild och tipsade i en kommentar tidigare. Det är stallets testförare Fairuz Fauzy som kört bilen några varv runt Silverstone och autosport har varit påpassligt i närheten med en kamera.

Bilen och dess livery ser riktigt lovande ut! Det här ser ut som en klar kandidat till snyggaste bil i år. Kommer bli ordentligt svårt att bestämma sig..

Ännu är bilen inte presenterad ordentligt, så det kan väl ändra sig en del. Fredag denna veckan väntas stallet presentera den nya bilen på en ceremoni i London. Tur att det verkar ändrat sig från den potentiellt fulaste bilen på gridden i år som jag skrivit om tidigare när Lotus visade fram nån slags modell..

Förare är klart sedan en tid, i och med att Kovalainen och Trulli skrivit under för stallet. Stallets hemsida finns här, men har ännu så länge inte mycket att bjuda på.

Bland konkurrenterna om titeln snyggast i år kan ju framför allt Renaults R30 nämnas. Virgins VR-01 är inte fel den heller. Red Bull presenteras onsdag, den är jag klart nyfiken på.

4 comments

Leave Comment
  1. Daniel

    Vad skall man säga. Färgerna är rätt. Det är en Lotus.

    En sak som slår när jag kollar på bilen är hur finesslös den verkar.
    Ingan hajfena, ingen märklig böj på nosen, nichts, nada, nothing.
    Återstår väl att se om less is more.

    Även om formen på bilarna i år är ännu värre än förra säsongen så tycker jag att flera stall valt riktigt snygga färger. USF1 kan ju spara lite pengar och ta den överblivna designen som det länkas till i inlägget 🙂

  2. Affe

    Häller med Daniel om att detta är en Lotus, original brittish racing green som vi senast såg när Jaguar var med på gridden, en saknad färg.

    Håller med om att de nya är mer nakna än de high-tek-bilar som Macca, Ferrari och övriga stall som varit med några år, t.o.m. Merca och F-India har detaljer högt och lågt.

    Något som slagit mig är att vi fått se två olika nosar, en som är vidareutvecklad från Red-Bulls fjolårsbil med två “kammar” på sig och vanliga traditionella, så det är inte bara hög/låg nos det är frågan om nu.

    Vad gör dessa kammarna, någon som hittar någon förklaring eller tech-analysis på F1.com om dem??

  3. Björn

    Den ser ut att gå högt. Dåligt med markeffekt. Men det kanske bara är en shakedown för att se att inget lossnar när man går på gasen…

Leave a Reply