Jenson Button och Lewis Hamilton fingrar på Sennas klassiska MP4-4

MP4-4

Tack Andreas K Anders K för tipset, här är Button och Hamilton och den del sköna bilar ur McLarens garage.. Video;

11 comments

Leave Comment
  1. Anders K

    Nu heter jag ju faktiskt Anders, men iaf det var så lite så McLaren har en kanal på just youtube med en hel del intressant faktiskt, finns bland annat klipp när man kör Sennas MP4-4 på Goodwood ifjol och förhoppningsvis kommer det klipp från denna helgen med så småningom!

    Renault och McLaren ska ha cred för att de visar upp teamet på detta vis!

  2. Erik R

    Härlig känsla i McLarens små filmer nuförtiden. Man undrar hur mycket som är manus/regi och hur mycket som är spontant. Om det är efter manus så är Button och Hamilton djäkligt bra skådisar.

    Undrar vad försäkrningen på det där garaget kostar… 🙂

  3. Antonio

    Fan vad kul det vore att få knalla runt å titta på bilarna. Annat än min samling av F1 i skala 1:18…

    Button och Hamilton är ju bättre på att köra bil än att agera. Det är ju säkert.

  4. Jonas Nilsson, Lönsboda.

    Jag hade önskat en test mellan Sennas bil vs dagens McLaren.
    Förr vägde de mindre, fler hk och betydligt bredare däck.

    • Lisa C

      ….men hade inte alls samma aero…

      Sennas MP4/4 hade kommit sist i vilken Q1 som helst om den tävlat i dag. Bilarna är åtskilliga sekunder snabbare nu. Möjligtvis kunde den kanske klå en Hispania.

      De flesta banor är ombyggda sedan 1988 så direkta jämförelser blir orättvisa, men Monza ser ungefär likadan ut fortfarande. Sennas polevarv 1988 var på 1.25,974. Sämsta tiden i Q1 2009 hade Alguersuari på 1.24,951. Go figure. 🙂

      • Lisa C

        Älgen HADE tom tank. Siffrorna kommer från Q1. Förra årets Q3-tider går däremot inte att jämföra eftersom man hade bensin i bilarna. Men det är en annan femma.

        Det ska bli spännande att se hur pass Hispania står sig mot MP4/4 på Monza i år. Tror kanske den gamla Maccan har en chans där. 😉

        • Lisa C

          Även om motorerna är “svagare” i dag inbillar jag mig att körbarheten och den effekt man faktiskt får ut av dem är mycket större. Samt att man nu har en helt annan kunskap om luftmotstånd och hur man på bästa sätt kan övervinna detta i varje givet läge. Däcken är kanske smalare men betydligt mer optimerade till hur de väntas fungera. F1 går framåt. Alltid. Det är liksom en av poängerna med denna (helt puckade – medges) sport.

          Vi kommer på samma sätt att fnysa åt dagens F1-or om 20 år. Om F1 överhuvudtaget finns kvar då. 🙁

  5. Jonas Nilsson, Lönsboda.

    Förr fanns ej samma begränsningar vad gäller downforce och naturligtvis skulle nytt och fräscht gummi monteras på MP-4:an, skulle tro att den förlorar på vxl-lådan som då var manuell samt bromsarna men annars har dagens bilar reglementet emot sig.

Leave a Reply