Mark Webber visar fram Red Bulls F1-simulator och tar ett varv i Bahrain

Red Bull simulator 2010

Kul när stallen släpper lite videor som den här. Mark Webber visar fram stallets simulator och tar ett varv runt premiärbanan i Bahrain. Spännande att se hur sittbrunn och skärm ser ut. Och man får ännu en gång lite känsla för hur lågt de sitter i de där bilarna, som Felipe Massa visade i tidigare video med hjälmkamera.

Men ärligt talat.. är grafiken något att hurra över?

Webber är en hård kille annars. För två år sedan körde han Japans Grand Prix med matförgiftning och spydde i bilen..

.

F1bloggen Racing League II är igång. Se till att anmäla ett stall och häng med under säsongen!

11 comments

Leave Comment
  1. Lisa

    Oj oj OT igen (förlåt Daniel!) men jag tyckte den här videon var kul. Vad tvingar de inte stackars F1-förarna att göra? Här får de imitera sina motorer:

    Alguersuari är klart bäst, tycker jag. 😀

      • Jocke

        Men allting handlar ju mer eller mindre bara på hur bilen beter sig. Skulle bara vara onödigt att lägga onödigt mycket resurser på grafik och det skulle även resultera i högre kostnader i form av hårdvara för att kunna köra det sen.

        Känner nog inte till någon simulator som har bra grafik eftersom det är aldrig någon prioritet.

    • Daniel

      Ser inte ut som om de jobbat särskilt mycket med texturerna eller omgivningen. Fast det vore ju ett stort jobb som skulle göra ytterst lite nytta för simulatorn. Vettel och Webber kan nog stå ut med lite kass graffe.

    • Mårten

      Tycker också att den ser helt ok ut, och framför allt har den säkert riktigt bra (och konstant) framerate, och det är ju framför allt det som är viktigt i simulatorgrafik. Annars är det nog helt andra saker de lagt krutet på, som att få bilen att bete sig korrekt, och att ge realistisk feedback till föraren. 😉

  2. Johan R

    De har tydligen lagt till en extra slinga till i år, efter andra rakan. Den ser ut att vara knixig och teknisk. Lite synd kanske, för det blir svårare att ligga nära genom de långsamma svängarna, och den utmärkta omkörningsmöjligheten bakom depån kommer att bli sämre, eftersom det då blir svårare att pressa föraren framför in i svängen innan.

Leave a Reply