Robert Kubica stannar i Renault. ehh.. som om det fanns några alternativ?

kubicaNyheten om att Robert Kubica stannar i Renault har väl kanske inte slagit ner som en storm i dagarna, men den har fått god spridning ute på nätet. Kubica blev klar för Renault i oktober, innan delar av stallet köptes upp av ett företag i Luxemburg.

Flera stora medier har rapporterat om det, också BBC har en artikel om det här. De skriver bland annat;

The Pole, one of the most highly rated drivers, had a clause in his contract that allowed him to leave if the team was not wholly owned by Renault.

But he will stay for the 2010 season following talks with Luxembourg private investment group Genii Capital, which now owns 75% of the team.

Men ärligt talat.. Om han inte skulle stannat i Renault, ett stall där han blir ett tungt namn och säkert försteförare, trots att det oftast inte finns, vad skulle alternativen varit? McLaren, Mercedes, Red Bull, Ferrari, Force India, Williams, Lotus och Virgin har alla gjort klart med förare till säsongen. Gå från Renault till Campos? Nja..

Mer spännande är ju vem som blir kollega i Renault. Kan inte säga att jag sett något om det på länge. Någon där ute som har mer koll?

4 comments

Leave Comment
  1. manja

    Nja alternativet som han funderade på var nog att gå tillbaka till Sauber(BMW).
    Där är det ju bara Kobayashi som är klar.

  2. Lisa

    Och för förare #2 i Renault verkar det än så länge vara en helt öppen fråga. Kanske behövs pengar och i så fall finns en uppsjö av paydrivers att välja mellan. Sen har vi nationalistiska strömmningar och i så fall är väl limpan (Baguette) ett säkert kort.

    Sen finns prestationskrav och i så fall ser jag Heidfeld som det enda vettiga alternativet.

  3. FINNPWRUSA

    Formula1 har en interjuv med nya Renault Team Principal Eric Boullier.


    Q: As CEO of Gravity Sport Management, will the second driver be a Gravity driver?

    EB: The second driver will have to be able to score points and challenge Robert Kubica. So in fact, it might be a Gravity driver or not, but I can guarantee that it will be even more difficult for a Gravity driver to be selected as they really will have to prove their worth to be chosen as Renault’s second driver.

    http://www.formula1.com/news/interviews/2010/1/10312.html

  4. FINNPWRUSA

    Googlade Gravity Sports Management:


    Beginning of 2008 Gravity Sport Management was set up in Luxembourg with the purpose of identifying, supporting and promoting young talents in the motorsport arena. With the backing of private investors, the structure begun its activities in the GP2 series, in the new Formula BMW Europe championship, in ADAC Masters as well as in the Moto GP 125cc class.

    Eight young talents are now being supported and guided by Gravity Sport Management with the assistance of a dedicated group of specialists from several fields of expertise which include physical preparation, PR and media training, communication, coaching, sponsor promotion, etc.

    Gravity Sport Management’s goal and dedication is aimed at the professional development of young sports talents who have the willpower, strength, discipline and the champion’s mindset and attitude that is the basis of all. Combined with an individualized program and supported by specialists we provide the basis for development, growth and acceleration.

    Success is not a matter of luck, it is hard work, willpower, discipline and the ability to grow.

    http://www.gravity-sport.com/

Leave a Reply