Barrichello kraschar i Monaco, kameraman slipper undan med skräcken..

Rubens Barrichello, Williams

Vet i och för sig inte om det står någon där vid kameran, kanske de har en del utplacerade som styrs automatiskt eller som bara filmar en vinkel? Oavsett, om det nu stod någon bakom kameran där så slog nog hjärtat ett slag extra eller två..

En till;

17 comments

Leave Comment
  1. J

    Passar på att länka in Barrichellos olycka på Imola 94. Han hade verkligen tur den gången!

    Var ju inte en särskilt bra helg i övrigt heller! Visar också vad som händer utan HANS-systemet. Gissar att även den ratten blev skrot.

  2. Anonymous

    HRT Bruno körde sönder den… Williams eller Barri får väl betala half milijon eller så… arg var han iaf

  3. Lisa C

    Var det inte Chandhok som körde på den först och Senna sen? Stackars Chandhok, han hade ingen lätt dag på jobbet. Först kastar Rubens rattar på honom och sen kastar Trulli hela bilar… 😛

    Väldigt dålig stil av Rubens förresten, idiotiskt tilltag att kasta ratten i racelinjen! Var det inte nog med att han drällde fjädrar omkring sig som Massa fick i skallen? Dessutom kostar väl dedär rattarna ett par hundratusen och Williams är väl inte precis det rikaste teamet på gridden.

  4. Segfirre

    Hans ursäkt var ju sämst. “Jag hade brottom ur bilen”. Kollar man videon så tar han väldigt lång tid på sig från det att han kastar ratten tills att han går ur.

  5. Erik R

    Jag tror adrenalinnivån är rätt hög när man precis smällt i barriärerna i över 200 knyck och sitter och tittar rätt på andra bilar som närmar sig i 200 knyck och funderar på om de hunnit reagera på gulflaggen. Även om man är en av världens mest rutinerade F1-förare.

    Jag tror instinkten var att ta sig ut så fort som möjligt, så han kastade ratten. Sen insåg han rätt snabbt att det inte var någon bra idé och då såg det lite löjligt ut. Särskillt när ratten blev påkörd innan han hade en chans att plocka upp den.

    • Lisa C

      Jag kan förstå att han hade bråttom och att han inte hade tid att fippla och sätta tillbaka ratten (som man ska) Men varför la ha den inte bara framför sig som förarna brukar göra när de ska ur? Det beteendet måste ju sitta i ryggmärgen.

      Nä, dålig ursäkt och Rubens kastade helt enkelt ut leksakerna ur barnvagnen. Eller ratten ur bilen i detta fall. 🙂

      • Erik R

        Jo, frustration och adrenalin är ingen bra kombination när man ska fatta snabba beslut. Regeln om ratten är till för att funktionärerna lättare ska kunna rulla undan strandade bilar, men det var ju knappast aktuellt här. Jag tror det var därför han slapp böter.

        På tal om att slippa undan så slapp Massa bestraffning för att ha hindrat Button i kvalet. Bra beslut tycker jag. Det går inte att undvika sånt i Monaco; någon kommer alltid att ha otur, och det är ingens fel. Jag ser det som ytterligare ett tecken på att domarna nuförtiden är mer sansade och inte längre delar ut godtyckliga bestraffningar för minsta lilla.

        • Lisa C

          Håller med när det gäller Massa helt och hållet.

          Vad han än gjort var det inte potentiellt farligt för andra förare.

          Till skillnad från Rubens som kastar ett föremål (i detta fall ratten) PÅ banan I racelijnen. Hade jag varit RC hade jag smackat upp Rubens med så mycket böter att han fått tigga sig tillbaka till Brasilien för så gör man bara inte eftersom det sätter andra människors säkerhet på spel.

        • Antonio

          Alonso fick väl böta 2006 på Monza för att han låg 197 meter före Massa under kvalet och hindrade således Massa till att få ett bra varv. 197 meter som närmast alltså.

        • Lisa C

          Oj, javisst. Sorry. Eller förlåt, menar jag. 😉

          Värsta är att allt man läser är på engelska och då blir det lätt så att man använder engelska själv (var glad att jag inte skrev “rear suspension” som jag tänkte från början…)

  6. FINNPWRUSA

    Jo, dryga böter för det där skall det vara… och blev det tror jag…?? Synd med, skulle gärna ha haft ratten….

Leave a Reply